“تغییر” به هرگونه اقدام آگاهانه بمنظور تعویض، جایگزینی، تبدیل، افزودن، اصلاح وتغییر جزئی از فرآیند، یک دستگاه و سیستمهای مدیریتی و کنترلی گفته می شود. تغييرات زماني رخ مي دهند كه فرايندهاي موجود الزامات را برآورده نمي سازند و يا تجهيزات مطابق ويژگيهاي طراحي شده عمل نكرده، قوانين و مقررات تغيير مي كنند، روشهاي اجرايي و دستورالعملها اصلاح مي شوند و يا ساختار سازماني بازنگري مي گردد. چنين تغييراتي اگر تحت كنترل قرار نگيرند مي توانند ريسكهاي HSE عمليات (توليدي يا خدماتي) را افزايش داده و منجر به وقوع رويداد گردند.
اين بخش از نرم افزار کلیه مراحل فرآیندهای تغییر را از درخواست تا تصویب نهایی مدیریت می کند تا اطمينان حاصل شود كه فرآیندها و عمليات سازمان پس از تغییر هم به صورت ايمن و قابل اعتماد انجام می شوند.